Служба автомобільних доріг
у Чернівецькій області

» Про Службу » Про нас

Про нас

Землею сизих буків, буковинським краєм, зеленою Буковиною називають чарівний куточок України Чернівецьку область, яка розташована на південному заході України.

Третина області має гірський рельєф, вкритий хвойними та листяними лісами, швидкоплинними гірськими річками, решта характеризується широкими долинами і глибокими балками і дністровськими каньйонами.  Статус гірського має Путильський район площею 884 кв.м з населенням 25,4 тисяч жителів, а також окремі населені пункти Вижницького та Сторожинецького районів.

Область межує з двома державами – Молдовою і Румунією, яка з 1 січня 2007 року ввійшла до Європейського Союзу.

На території Чернівецької області функціонують 14 контрольно-пропускних пунктів через державний кордон України, із них 8 на кордоні з Молдовою та 6 на кордоні з Румунією. Через міжнародний контрольно-пропускний пункт з Румунією «Порубне» крім пасажирських перевезень здійснюються транзитно-вантажні перевезення, які за останні роки мають чітку тенденцію зростання.

В межах області проходить відгалуження Тернопіль-Чернівці-Порубне та Чернівці-Мамалига від міжнародного транспортного коридору Балтійське море-Чорне море (Ягодин-Ковель-Луцьк-Тернопіль-Хмельницький-Вінниця-Умань-порти Чорного моря), а також міжнародна автомагістраль категорії Е, яка на ділянці  Тернопіль-Чернівці-Порубне співпадає з міжнародним транспортним коридором.

Чернівецька область є аграрно-промисловою, де сільське господарство виступає провідною ланкою економіки. Виділяється розвитком харчової та легкої промисловості, а також галузей, які базуються на місцевих мінеральних і сировинних, у тому числі лісових ресурсах.

Дорожня галузь є одним із важливих напрямків народногосподарського комплексу області, від стану якої значною мірою залежить розвиток економіки, промисловості та життєвий рівень населення краю.

У тяжкий післявоєнний 1944 рік на Буковині було створено відділ шосейних доріг, який з часом був реформований у Чернівецький Облдорбуд і охопив всі роботи по ремонту та утриманню автомобільних доріг, штучних споруд. Багато було зроблено дорожниками Буковини за минулі роки. Будувалися нові дороги, зводились нові мости через норовисті і непередбачувані гірські річки Прут, Черемош, Сірет та інші. Існуючі гравійні і грунтові дороги, яких на той час було більшість, реконструювали і перебудовували на асфальтобетонні і чорнощебеневі. На початку 80-х років минулого століття активно проводилась перебудова дерев`яних мостів на залізобетонні. Загалом таких мостів було перебудовано понад 150 шт.

На сьогоднішній день стабільну діяльність і розвиток мережі  доріг загального користування у Чернівецькій області забезпечує Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області, яка була створена у квітні 2002 року, та основна підрядна організація ДП «Чернівецький облавтодор» з його філіями.

На балансі Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області знаходиться 843 км доріг загального користування державного значення. Протяжність доріг, що проходять в гірській місцевості і знаходяться на балансі Служби автодоріг складає 24,9 км.

  • Міжнародні

М-19 Доманове (на м. Брест) - Ковель - Чернівці - Тереблече (на м. Бухарест) (км 447+860-487+544; 495+941-502+234; 510+711-542+018), протяжність 77,284 км

М-19 Об'їзд м. Чернівці, протяжність 11,3 км

  • Національні

Н-03 Житомир - Чернівці (302+964-349+151), протяжність 46,2 км

Н-10 Стрий - Івано-Франківськ - Чернівці - Мамалига (на м. Кишинів) (206+402-226+003; 243+807-295+291), протяжність 71,1 км

  • Регіональні

Р-62  Криворівня - Усть-Путила - Старі Кути - Вижниця - Сторожинець - Чернівці (км 13+898-33+694; 41+694-93+605; 96+305-113+882), протяжність 89,284 км

Р-63 /Н-03/ -  Вартиківці - контрольно-пропускний пункт «Сокиряни» (км 0+000-88+735), протяжність 88,735 км

Р-63 Під'їзд до контрольно-пропускного пункту «Росошани», протяжність 21,147 км

Р-63 Під'їзд до контрольно-пропускного пункту «Кельменці», протяжність 1,8 км

  • Територіальні

Т-26-01 Чернівці-Вашківці - Путила - контрольно-пропускний пункт «Руська» (км 1+637-17+590; 17+936-66+930; 95+376-140+907), протяжність 110,613 км

Т-26-01 Під'їзд  до контрольно-пропускного пункту «Шепіт», протяжність 10,1 км

Т-26-02 Чернівці - Заставна - /М-19/, протяжність 26,783 км

Т-26-03 Чернівці - Недобоївці -  Хотин, протяжність 36,627 км

Т-26-04 Чернівці - Герца - контрольно-пропускний пункт «Дяківці», протяжність 32,285 км

Т-26-05 /М-19/ - Глибока, протяжність 5,264 км

Т-26-06 /Н-03/ - Новоселиця -  Герца - контрольно-пропускний пункт «Дяківці», протяжність 12,418 км

Т-26-07 Кіцмань - Сторожинець - Глибока Опришени з під'їздом до ст Вадул-Сірет, протяжність 70,216 км

Т-26-08 Сторожинець - контрольно-пропускний пункт «Красноїльськ», протяжність 27,565 км

Т-26-09 Берегомет - Шепіт - КПП «Руська», протяжність 44,372 км

Т-26-10 /Н-03/ - Хотин - контрольно-пропускний пункт «Мамалига»  (на м. Кишинів), протяжність 29 км

Т-02-11 Вербовець - Новодністровськ - /Р-63/, протяжність 13,2 км

Т-26-12 /Р-63/ - ст. Васкауци - Шишківці - контрольно-пропускний пункт «Вашквці», протяжність 10,629 км

 

На дорогах загального користування державного значення налічується 202 мости та шляхопроводи загальною довжиною 5664,78 пм.

Переважна більшість мостів залізобетонні і кам`яні 567 од. (94%), решта – металеві 4 од.  (2%) та дерев`яні 12 од. ( 4%).

Великої шкоди штучним спорудам завдають паводки. Доводиться витрачати багато коштів на проведення відновлювальних робіт.

В 2003-2004 році збудована і здана в експлуатацію перша черга Об`їзної дороги навколо м. Чернівці довжиною 4 км з трьома шляхопроводами і мостом через річку Прут. Питання про будівництво цієї дороги порушувалося ще на початку 80-х років минулого століття. Завдання Укравтодору про введення в експлуатацію у 2004 році Служба автодоріг успішно виконала, дорога була побудована в рекордно стислі строки.

В 2004 році була введена в експлуатацію після реконструкції ділянка автомобільної дороги державного значення I категорії Н-10 Стрий-Івано-Франківськ-Чернівці-Мамалига(на Кишинів)  на в`їзді в м. Чернівці протяжністю 3 км.

Руйнівна стихія 2008 року завдала збитків дорожньому господарству  орієнтовно на 700 млн. грн. Було повністю зруйновано 50 км автомобільних доріг і 6 мостових споруд на них, пошкоджено 391,4 км автодоріг та 33 мостових переходи. З завданням щодо забезпечення під'їздів до всіх населених пунктів,  які не мали автомобільного сполучення, працівники дорожніх організацій Чернівецької області справилися успішно.На відновлювальних роботах за 5 місяців було освоєно 353,4 млн. грн. підрядними організаціями з усієї України. Рух транспортних засобів було відновлено в найкоротші терміни.

В 2009 році роботи по відновленню пошкоджених повінню доріг та мостів продовжувалися. Завершено роботи і введено в експлуатацію 2 мости, 1,7 км нової дороги. Загалом було освоєно близько 60 млн.грн.

За результатами повені 2010 року у цьому ж році повністю відновлено і збудовано новий міст через р. Молниця, км 20+399 автодороги Чернівці-Герца-КПП «Дяківці».

У 2011 році було завершено і введено в експлуатацію другу чергу Об`їзної дороги навколо м. Чернівців, довжина якої 7,3 км, хоча рух автомобільного транспорту на цій ділянці був відкритий ще у вересні 2010 року.

Проведено  ремонт ділянки автомобільної дороги Т-26-04 Чернівці-Герца-КПП «Дяківці» протяжністю 22 км. Для виконання цих робіт розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.08.2011р. № 763-р виділено 29,5 млн.грн. кредитних коштів.

У 2012 році обсяг фінансування за виконані ремонтно-будівельні роботи на дорогах загального користування області склав 64,1 млн.грн.

У 2013 році обсяг фінансування за виконані ремонтно-будівельні роботи на дорогах загального користування області склав 111,3 млн.грн.

У 2014 році обсяг фінансування за виконані ремонтно-будівельні роботи на дорогах загального користування області склав 58,2 млн.грн.

У 2015 році обсяг фінансування за виконані ремонтно-будівельні роботи на дорогах загального користування області склав 68,9 млн.грн., в т.ч.

  • фінансування з державного бюджету - 43,1 млн.грн.
  • фінансування за рахунок понадпланових митних надходжень – 25,8 млн.грн.

Введено в експлуатацію 17,120 км доріг загального користування державного значення в т.ч. за рахунок коштів державного бюджету – 11,02 км доріг, понадпланових митних надходжень – 6,1 км доріг.

У 2016 році обсяг фінансування за виконані ремонтно-будівельні роботи на дорогах загального користування області складає 164,2 млн.грн., в т.ч.

  • фінансування з державного бюджету  - 30,3 млн.грн.
  • фінансування за рахунок понадпланових митних надходжень – 133,9 млн.грн.

Введено в експлуатацію 19,9 км доріг загального користування державного значення, в т.ч. за рахунок коштів державного бюджету відремонтовано та введено в експлуатацію 8,5 км доріг, за рахунок митних коштів – 11,4 км. 

У 2017 році обсяг фінансування за виконані ремонтно-будівельні роботи на дорогах загального користування державного та місцевого значення складає 425,0  млн.грн., в т.ч.

  • фінансування з державного бюджету – 108,8 млн.грн.
  • фінансування за рахунок понадпланових митних надходжень  - 316,2 млн.грн.

Введено в експлуатацію 75 км доріг в т.ч.

  • за рахунок коштів державного бюджету – 9,8 км
  • за рахунок понадпланових митних надходжень  – 65,2 км.

У 2018 році обсяг фінансування за виконані ремонтно-будівельні роботи на дорогах загального користування державного та місцевого значення складає 518,8 млн.грн., в т.ч.

  • фінансування з державного бюджету в т.ч. субвенція – 414,9 млн.грн.
  • фінансування за рахунок понадпланових митних надходжень  - 103,9 млн.грн.

Відремонтовано та  введено в експлуатацію 83,840 км доріг та 271,1 пм мостів., в т. ч. 80,4 км державний бюджет та субвенція, 3,4 км – митні кошти.

У 2019 році загальний обсяг виконаних робіт складає 342,3 млн.грн., в т.ч. 95,1 млн.грн. митні кошти, 118 млн.грн. – державний бюджет, 5 млн.грн. – обласний бюджет, в т.ч. 124,2 млн.грн. поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання доріг державного значення (державний бюджет). Введено в експлуатацію 18,4 км доріг.

Обслуговуванням та експлуатаційним утриманням доріг загального користування займається ДП «Чернівецький облавтодор». Завдяки високому професійному рівню працівників Облавтодору, їх досвіду, не дивлячись на стан і вік техніки, яка знаходиться на балансі філій, в умовах недостатнього фінансування проблем з проїздом в області не має.

Чернівецька область найменша в Україні по площі та протяжності доріг, але завдяки географічному розташуванню краю дороги Буковини відіграють значну роль для створення іміджу держави.  Дорожники Буковини докладають максимум зусиль для утримання доріг в належному стані, забезпечення безпечних та комфортних умов руху.